Tekan Sini Untuk Mendapatkan Template Atau Wallpaper Yang Laen! »
ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Friday, April 8, 2011

Petronas Primax95 Xtra

Sebelum aku nak start entri nih, aku nak tanya satu soalan kat korang. Korang guna minyak apa untuk kereta atau motor korang? Ish... Mesti la minyak petrol kan... Tak kan minyak masak lak... Ntah apa2 ntah soalan... (Eh, bole lak aku marah diri sendiri...)

Sebenar nyer, aku nak tanya korang pakai minyak jenis apa? Shell? Caltex? Petronas? Esso? BHP? Yang mana satu yang menjadi pilihan hati korang? Korang puas hati ngan performance kenderaan korang bila pakai jenis minyak yang korang pakai skang?

Stakat ni, aku dah pernah guna Shell, Caltex ngan Petronas. Aku lebih prefer Shell, tapi sometimes aku akan guna Caltex gak. Depends pada situasi. Hehehe... Aku rasa Shell ngan Caltex tak banyak beza sangat. Tapi kalo Petronas, aku perasan minyak dia cepat abes...




Aku tau sebab aku slalu berulang Kulim - Kuala Kangsar dan slalu nyer aku akan isi minyak sebelum bertolak. So aku bole la pantau paras minyak bila dah sampai destinasi. Aku perasan minyak Petronas dia cepat turun compared ngan Shell atau Caltex.

Tapi dengan kemunculan Primax95 Xtra 10 April ni, adakah prestasi minyak ni akan improve performance kereta dan menjimatkan lagi fuel consumption? Apa kata korang find out sendiri kat laman web ni.


[Petronas Primax95 Xtra]


0 comments:

Post a Comment